Opusti se meditacijom

personSlađana Milošević
history3 minutes reading

Danas malo o tome kako se opustiti i meditirati i van naših plesnih radionica.

Najveći broj nas radno vreme provodi u sedećem položaju. Zato, evo nekoliko kratkih predloga kako se opustiti, meditirati a malo i pokrenuti za vreme radnog vremena.

VEŽBE DISANJA

4-7-8 tehnika disanja je način disanja koji je razvio dr. Andrew Weil. Zasniva se saznanjima iz joge, tačnije na ideji pranajame (svjesno i voljno upravljanje dahom) koja pomaže vežbačima da steknu kontrolu nad svojim disanjem. Ova tehnika opisuje se kao „prirodno smirenje nervnog sistema i pomoć da se smanji tenzija u telu koja mu ne dozvoljava da se opusti“.

Tehnike disanja dizajnirane su tako da dovedu telo u stanje duboke opuštenosti i da daju organima i tkivima preko potreban protok kiseonika.

Praksa opuštanja takođe pomaže da se telo vrati u ravnotežu i reguliše reakcija „Borbe ili Bega“ koju osećamo kada smo pod stresom. Ovo je posebno korisno ako imate nesanicu zbog anksioznosti ili brige zbog onoga što se dogodilo danas  ili onoga što bi se moglo dogoditi sutra. Ovakve misli i brige mogu nas sprečiti da se zaista odmorimo.

Tehnika 4-7-8 tera um i telo da se fokusiraju na regulisanje daha, umesto na ponovnu brigu, naročito pred spavanje. Dobra je za anksioznost, za lakše uvođenje u san. Ali, pošto je jednostavna za izvođenje preporučujemo je i za opuštanje tokom radnog vremena.

Video u kome dr Weil-a koji pokazuje kako se izvodi ova tehnika i koliko je puta treba raditi (3:18 minuta): https://www.youtube.com/watch?v=gz4G31LGyog

VEŽBE – POKRETI

Mnogobrojna istraživanja pokazuju da predugo sedenje ima vrlo loš uticaj na naše zdravlje.

Iako većina nas svakodnevno provodi više sati na stolici (u proseku 9,3 sata sedenja dnevno!), na kraju tunela ima svetla: česte pauze na poslu, ustajanje, šetnja ili rastezanje, razbijaju začarane cikluse sedenja i smanjuju brutalne učinke sedenja na naše dobro opšte stanje i  dugovečnost.

U ovom video zapisu koji traje svega 6 minuta videćete i naučiti jednostavne vežbe koje mogu da vam budu jako korisne.

Izvori:

1) „What Is the 4-7-8 Breathing Technique?“         https://www.healthline.com/health/4-7-8-breathing#1

2) https://www.youtube.com/watch?v=gz4G31LGyog

3) https://www.youtube.com/watch?v=9U0dLLf1HQE

Sladjana Milosevic
Autorka bloga Slađana Milošević,

Akreditovani coach/mentor (MP EIA). Akreditovani coach/mentor supervizor (ESIA)

Diplomate in Logotherapy (Viktor Frankl Institut, SAD)

Logocoaching – coaching primenom osnovnih principa logoterapije.

Coaching – Sir John Whitmore je coaching definisao kao: „Oslobađanje potencijala osobe radi postizanja maksimalnog učinka“ (izvor: Whitmore, J. (2002). Coaching for Performance, Third Edition: Growing People, Performance, and Purpose).

Coaching nije psihoterapija!

Logoterapija – Logoterapija daje odgovore na pitanja o smislu egzistencije. Kao psihoterapeutski pravac unosi u psihoterapiju saznanje da uz telesnu i psihičku dimenziju, čovek poseduje i treću, duhovnu dimenziju. U logoterapiji, fokus je na budućnost, na zadatke i smisao.

Više o logoterapiji možete saznati ovde: Viktor Frankl Institut, Beč/Austrija.

Za više informacija o logocoaching-u, coaching-u i superviziji za coaching i mentorstvo, Slađani možete pisati: kontakt@plesigrad.rs

Izbornik