Ples u školama, kao i matematika

personSlađana Milošević
history3 minutes reading

Zamislite raspored časova za ponedeljak, npr: Srpski jezik i književnost, Matematika, Fizika, Biologija, Ples?

Ranije sam već pisala o tome kako se časovi plesa koriste za učenje kodiranja/programiranja. Spremala sam se da napišem nešto o vezi matematike i plesa, a onda sam pronašla intervju koreografa Shiamak Davar-a koji govori o tome zašto su časovi plesa u školi važni kao i časovi matematike ili bilo kog drugog predmeta.

I dok sam radila na tekstu, lični „špijun“ svih nas Google 😉 do mene je „doneo“ članak Sir Ken Robinsona o značaju plesa i tome kako ga treba uvesti u školski program. Časovi plesa dovode i do boljih rezultata na testovima, on tvrdi. Sir Robinson ima najgledaniji ikada govor na TED platformi, „Da li škola ubija kreativnost?“ (u tom govoru pominje i našu priču iz posta „Prepiši mi pravi lek“). Ceo članak „Zašto je ples važan isto koliko i matematika“ možete pročitati ovde.

Dok se ranije na ples gledalo samo kao na hobi, danas se ozbiljno shvata i kao moguća profesija. Kako se to viđenje menja, danas se ples smatra važnim delom obrazovanja i karijere, kao i bilo koji drugi predmet.

U intervju-u Shiamak Davar-a, čije delove ovde prenosimo (ceo možete pročitati na linku na kraju teksta), koreograf govori o nastavnom programu u Indiji čiji je cilj da pruži kvalitetno plesno obrazovanje kroz dobro strukturiran nastavni plan, za sve uzraste. Ovaj program je koristan iz više razloga.

Ples kao predmet u nastavnom planu pokreće zajednički rad, koordinaciju i saradnju. Ples kao umetnička forma uključuje puno saradnje i timskog napora za izvođenje.

Izgradnja osećaja za tim: Ples kao deo nastavnog programa pokreće zajednički napor, koordinaciju i timski rad između razreda/učenika.

Razvoj kroz pokret: Ples se neprestano razvija. Postoji više stilova i unutar svakog stila postoje različite „tehnike“. Tako učenici stalno razmišljaju i radoznali su. Na svakom času postoji nešto novo da se nauči i doživi.

Pozitivno usmerenje energije: Kao deo nastavnog programa časovi plesa imaju za cilj da pravilno usmere energiju. Ples je holistička aktivnost uma, tela i duše. Sve to se usklađuje, a učesnici su tada svesniji svojih snaga i slabosti što im omogućuje prepoznavanje i rad na njima.

Samosvest: Umetnost plesa pomaže u razvoju veština, znanja i razumevanja.

Sveukupni razvoj ličnosti: U doba kada tehnologija i društveni mediji oduzimaju najviše vremena, ples je sjajna aktivnost u kojoj se može istovremeno učiti, uživati ​​i raditi. Tokom časova plesa poboljšava se kondicija, samopouzdanje, usredsređenost, koncentracija, timski duh, pozitivno razmišljanje, disciplina, svestrani razvoj, držanje i govora tela.

Faktor dobrog osećaja: Ples je odličan način za oslobađanje energije, za „puštanje“ emocija. Kad plešete, znojite se i oslobađate endorfin, tako da se osećate dobro i srećni ste. Dobra muzika, dobar ples odličan su način da budete u srećnom stanju uma. Muzika je sama po sebi terapeutska. Ples je fizička interpretacija onoga što muzika „govori“. Učenje plesnih koraka i koreografije su zabavan proces.

Poboljšava sposobnost učenja: Ples smanjuje stres i pomaže u oslobađanju emocija. Ples poboljšava mentalno zdravlje i pamćenje (treba zapamtiti celu koreografiju!).

Dajući mu jednaku važnost kao i drugim predmetima, ne da samo pomaže razvoju ličnosti učenika, već takođe otvara mogućnosti da ples postane profesija. Bilo kao izvođač, plesni instruktor, koreograf ili preduzetnik na području scenskih umetnosti, postoji mnogo prilika.

Roditelji često kažu da njihova deca pokazuju poboljšanje u školi zbog nastave plesa. Razlog tome prvenstveno je taj što im se fokus povećava jer se raduju časovima plesa, tako rade ono što vole i u čemu uživaju. Takođe, mnogi učenici koji su introvertni dobijaju tako platformu za izražavanje i njihova se ličnost razvija kroz te časove. Oni ne samo da uče da plešu i bave se fizičkim aktivnostima, već i doživljavaju nešto što ističe njihov duh.

Izvori:

https://www.stoodnt.com/blog/why-dance-is-important-as-maths/

https://www.nmchoreography.com/danceblog/2018/9/11/why-dance-is-as-important-as-math-in-education

Sladjana Milosevic
Autorka bloga Slađana Milošević,

Akreditovani coach/mentor (MP EIA). Akreditovani coach/mentor supervizor (ESIA)

Diplomate in Logotherapy (Viktor Frankl Institut, SAD)

Logocoaching – coaching primenom osnovnih principa logoterapije.

Coaching – Sir John Whitmore je coaching definisao kao: „Oslobađanje potencijala osobe radi postizanja maksimalnog učinka“ (izvor: Whitmore, J. (2002). Coaching for Performance, Third Edition: Growing People, Performance, and Purpose).

Coaching nije psihoterapija!

Logoterapija – Logoterapija daje odgovore na pitanja o smislu egzistencije. Kao psihoterapeutski pravac unosi u psihoterapiju saznanje da uz telesnu i psihičku dimenziju, čovek poseduje i treću, duhovnu dimenziju. U logoterapiji, fokus je na budućnost, na zadatke i smisao.

Više o logoterapiji možete saznati ovde: Viktor Frankl Institut, Beč/Austrija.

Za više informacija o logocoaching-u, coaching-u i superviziji za coaching i mentorstvo, Slađani možete pisati: kontakt@plesigrad.rs

Izbornik