Osnove plesa u programiranju

personSlađana Milošević
history5 minutes reading

Brojevi, statistika i kreativnost sastavni su delovi koreografije – ali oni su vitalni i za kodiranje. To je ideja koja stoji iza danceLogic programa u Filadelfiji koji integriše ples i programiranje za devojčice od 13 do 17 godina.

DanceLogic je samo jedan od programa koji povezuje ples i kodiranje. To je program Kulturnog centra West Park, neprofitne organizacije koju je osnovala Betty Lindley 2001. godine, a pruža deci aktivnosti tokom leta i nakon škole. Nastava obuhvata jedan sat plesa, nakon čega sledi sat kodiranja svake nedelje sa ciljem da se promoviše S.T.E.M. učenje, ili, kako Lindley to naziva, S.T.E.A.M. – nauka, tehnologija, inženjerstvo, umetnost i matematika. (Science, Technology, Engineering, Art, Mathematics).

Lindley je imala je teškoće sa uključivanjem mladih i ne odazivanjem na pozive da dođu na časove kodiranja. A kodiranje nije nešto o čemu posebno devojke razmišljaju, a posebno ne afro-amerikanke. Bila je sigurna da postoji način da se umetnost poveže sa kodiranjem, ali nije znala kako da to učini.

Obratila se Franklyn-u Athias-u koji je oduvek želeo da ljudi koji se plaše matematike i nauke iza kodiranja shvate da je to poput bilo koje druge veštine. „U početku je uvek teško“, kaže on. „Zbog toga je plesni deo toliko važan, jer je upravo to privuklo mnogo mladih dama, koje nisu znale da plešu, ni kodiraju, ali vežbaju.“

„Kodiranje je ponavljanje, a ples je takođe ponavljanje“, kaže Franklyn Athias, koji predaje kodiranje u programu danceLogic. „Da, jedno je vežbanje, ali moraš naučiti rutinu. Ista je stvar sa kodiranjem, morate naučiti rutinu“.

Ali zašto ples? Zašto jednostavno ne naučiti devojke da kodiraju bez plesa? Odgovore smo pronašli u članku Forbes-a: „Tinejdžeri iz New Yorka uče ples i kodiranje“, (napomena: tekst je na engleskom jeziku), a opisuje još jedan sličan program koji vodi neprofitna organizacija STEM From Dance:

„Razlog zbog kojeg koristimo ples je taj što su istraživači otkrili da vam ples pomaže u veštinama rešavanja problema, a takođe povećava nivo samopouzdanja.“

Ples kao „osnova“ za rešavanje problema sve je veće područje u okviru psiholoških istraživanja. To je osnova nekih teorija vezano za ples kao terapija za ljude obolele od Parkinsonove bolesti, na primer, ali takođe se koristi za podsticanje kreativnog razmišljanja među školskom decom. 

STEM From Dance koristi ples da motiviše, obrazuje i ohrabri nove generacije inženjerki i naučnica. Studentkinje ovog programa grade samopouzdanje kroz ples i osmišljavaju i učestvuju u performansima – tako stičući veštine potrebne za budućnost u STEM „profesijama“.

Izvori:

1) DanceLogic: Innovative youth program combines coding and dance – CBS News

2) Through hip-hop and dance, this nonprofit teaches girls of color how to code — ‘It helped me build who I am’ (inquirer.com)

3) danceLogic – West Park Cultural Center

4) New York City Teens Are Learning Coding And Science Through Dance

5) STEM From Dance

kodiranjeprogramiranjeučenjeveštine
Sladjana Milosevic
Autorka bloga Slađana Milošević

Akreditovani coach/mentor (MP EIA). Akreditovani coach/mentor supervizor (ESIA)

Diplomate in Logotherapy (Viktor Frankl Institut, SAD)

Logocoaching – coaching primenom osnovnih principa logoterapije.

Coaching – Sir John Whitmore je coaching definisao kao: „Oslobađanje potencijala osobe radi postizanja maksimalnog učinka“ (izvor: Whitmore, J. (2002). Coaching for Performance, Third Edition: Growing People, Performance, and Purpose).

Coaching nije psihoterapija!

Logoterapija – Logoterapija daje odgovore na pitanja o smislu egzistencije. Kao psihoterapeutski pravac unosi u psihoterapiju saznanje da uz telesnu i psihičku dimenziju, čovek poseduje i treću, duhovnu dimenziju. U logoterapiji, fokus je na budućnost, na zadatke i smisao.

Više o logoterapiji možete saznati ovde: Viktor Frankl Institut, Beč/Austrija.

Za više informacija o logocoaching-u, coaching-u i superviziji za coaching i mentorstvo, Slađani možete pisati: kontakt@plesigrad.rs